PEMERHATI / RAKAN2

Tuesday, March 31, 2009

KRONOLOGI PERISTIWA RAMPASAN MASJID.. !!!!!

Tindakan pantas Krew BlogNet@Perak telah menemubual 3 orang penduduk yang bersama-sama menunaikan solat Maghrib di masjid tersebut untuk mendapatkan gambaran lengkap peristiwa itu. Butiran temu bual adalah seperti berikut:
1. DS Nizar memang dijadualkan hadir solat Maghrib dan menyampaikan tazkirah.
2. Tiga pemimpin UMNO tersebut lebih dulu sampai ke masjid.
3. DS Nizar tiba ketika azan sedang berkumandang.
4. Selesai azan, imam masjid menjemput DS Nizar mengimamkan solat.
5. DS Nizar mengimamkan solat dan tiga pemimpin UMNO berada dalam saf pertama.
6. Selepas selesai solat, imam menjemput DS Nizar untuk menyampaikan tazkirah.
7. Seorang yang bersongkok hitam tinggi membantah dan menghalang DS Nizar.
8. DS Nizar membatalkan tazkirahnya sebelum sempat bermula.
9. Majlis bacaan Yaasin dimulakan.
10. DS Nizar dan 3 pemimpin UMNO tersebut turut serta.
11. Selepas selesai majlis, DS Nizar bersalam dengan 3 pemimpin UMNO itu.
12. Ketika itu Dr. Zambry Kadir meluahkan rasa marahnya kepada DS Nizar.
13. DS Nizar tidak membalas kemarahan Dr. Zambry.
14. Jemaah yang hadir tersenyum dan ada yang menggeleng-gelengkan kepala.
15. DS Nizar meninggalkan masjid untuk menghadiri majlis lain.

Monday, March 30, 2009

ALTANTUYA DI BUKIT GANTANG

Takkan semua orang UMNO buat muka TOYO aje dan tidak ada apa berlaku dlam kes Altantuya ni? Dalam perhimpunan mereka buat-buat tak ada apa-apa yang berlaku terhadap ketu mereka. Ini kes bunuh lah ….satu dunia dah tahu masih kan boleh buat muka TOYO aje……..mana peradaban dan ketamadunan bangsa Malaysia yang di laung-laung kan. Kalau di Jepun dah abis …….laaa-apanama-(pinkturtle)

ALTANTUYA DI BUKIT GANTANG

Apa yang dunia tahu secara jelas,gadis Altantuya itu telah dibunuh dengan kejam menggunkan C4 dinegara Malaysia yang tercinta ini,dan yang masih menjadi tunggak pada pemerintahan Malaysia ini adalah orang melayu yang berugama islam.Kita masih tidak memahami apakah kesalahan gadis itu hingga dibunuh begitu kejam.dan juga kes ini seperti ada nama tertentu yang ingin diselindungi.-unanjaga(pinkturtle)


Saturday, March 28, 2009

PAHANG AKAN DAPAT MENTERI BESAR BARU ??-malaysiakini

Dato Adnan dah kalah,nampak gaya Pahang akan dapat menteri besar baru lah..
tapi siapa? Antara yang di sebut-sebut ialah Dato Shakar,Dato Saufi ,Dato Tan dan beberapa nama lg.Kita akan keluarkan biodata dan latarbelakang mereka.(Dalam proses kumpul data).Rakyat boleh buat kajian siapa yang lebih ...korup...

Sunday, March 22, 2009

Ku Li: Possible for king not to name Najib as PM-MALAYSIAKINI

exclusive After all, the king had pointedly refused to endorse the Umno leadership's nominee as menteri besar for his state of Terengganu last year.MORE



Sarawak CM's daughter has RM28 mil 'palace'

Sarawak CM Abdul Taib Mahmud’s daughter and her husband are proud owners of Ottawa’s second-most expensive house, worth

Angkatan Muda Pulau Pinang-malaysiakini

Penipuan dalam kuari.Alhamdullilah pendedahan ini menyebabkan banyak kilang kuari didenda kerana menipu pengeluarannya.hampir 1 juta denda dapat dikutip untuk rakyat pulau pinang.
bermula lah pangilan telefon yang diterima oleh din binjai,memarahinya
kerana menganggu kuari kuarinya.Dia ialah orang kanan DZ,tapi baru juga.tiada jawatan pun dalam bahagian mana mana,tapi pimpinan tinggi juga dalam negeri.9 minit 3 saat telah dirakam
oleh din binjai sebagai bukti. Hei nak bagitau kat si j..... Kami tak perlu duit dana untuk pilihanraya macam tu.jangan bawa cara umno cari dana duit haram dalam parti kami.

Lanjut

Wednesday, March 18, 2009

If truth be told, he can't be PM-malaysiakini

The following is the hard-hitting speech by former law minister Zaid Ibrahim at the Royal Rotary Club of Kuala Lumpur today.

comment This is the second time I have been invited to address a Rotary Club. Thank you for the honour. Given the times we live in, perhaps it might be appropriate for me to speak about the leadership transition that has been foisted upon us Malaysians.

I say ‘foisted’ because neither me nor anyone in this room had any role or say in the choice of the person who will lead Malaysia next. We were mere bystanders in a political chess game. And yet the transition is a subject of great consequence to the nation, one I would say is of great national interest.

Tuesday, March 17, 2009

FAKTA UMNO KHIANAT TANAH ORANG MELAYU

Umno Perak terutama Dato’ Zamri ketika Pakatan Rakyat memerintah Perak antara orang yang lantang menuduh Dato’ Seri haji Nizar boneka kepada China DAP kerana beri tanah kepada orang China di Perak. Modal yang sama juga sedang difitnah oleh jentera Umno/BN kepada pengundi Bukit Gantang. Fitnah kalau undi Pas/Pakatan Rakyat bermakna menggadai tanah orang melayu kepada bangsa asing.

Ini adalah jawapan kepada Dato’ Zamri dan kuncu-kuncu Umno, bahawa yang khianat tanah orang Melayu ialah pemimpin Umno, bukan Pas, bukan DAP dan bukan PKR.

Fakta yang Dato’ Seri haji Nizar kemukakan sudah cukup untuk membuktikan Umno pengkhianat kepada orang Melayu bukan Pakatan Rakyat. Sebagaimana kita sudah buktikan Umno kepala bapa penderkahaka kepada Raja-Raja Melayu.


Sekarang fakta menunjukkan Umno yang khianat tanah orang melayu dan rakyat di negeri Perak.


Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.


Melayu sangatkah Umno, sehingga buat bising fasal tanah 3000 ekar yang diberi kepada orang China yang memang haknya untuk dapat kerana mereka adalah rakyat di negara ini, mereka bukan China Singapura atau China Vietnam.


Kalau Umno tuduh Pakatan Rakyat boneka China dan khianat tanah orang Melayu kenapa tanah yang dipohon oleh Tuan Guru Haji Abdul Latif (Pondok Pak Teh Kroh Grik Perak) sejak 1996 telah diluluskan oleh Exco PR pada 2008 sebanyak 45 ekar. Kalau kerajaan yang dipimpin oleh Dato’ Seri Haji Nizar boneka China sudah tentulah permohonan ini tidak diluluskan. Adakah pemimpin Umno ingat Pak Teh ini China Taiwan sehingga permohonan beliau tidak diluluskan. 12 tahun Pak Teh menunggu kelulusan. Tiba-tiba kerajaan yang kononnya boneka China meluluskan permohonan tersebut walaupun tidak sampai sepuluh bulan memerintah. Manakala Umno yang mendakwa tonggak orang Melayu telah kianat kepada bangsa sendiri walaupun tanah itu untuk kegunaan pondok.


Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;
· 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

· 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

· 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

· Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

· 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
  • Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”.

Oleh : Ustaz Hj Idris bin Ahmad

Saturday, March 14, 2009

gambar2 di bangau tanjung

bersama laporan polis

BUKAN BEREMBANG TAPI BANGAU TANJUNG


Oleh KHAIRIL ABDUL RAHIM

TEMERLOH:
Gara-gara bantahan agresif penduduk, akhirnya Tenaga Nasional Berhad (TNB) terpaksa menghentikan serta merta kerja-kerja mengorek tanah untuk ditanam kabel elektrik di atas tanah mereka.

Arahan pemberhentian projek berkenaan telah dikeluarkan secara bersurat oleh Pejabat Tanah dan Daerah Temerloh pada 10 Mac lalu setelah persetujuan dicapai antara tiga pihak melibatkan pejabat daerah, TNB dan penduduk kampung Bangau Tanjung dekat sini.

Sebelum ini ketegangan tercetus apabila kira-kira 70 penduduk kampung tersebut telah bertindak membantah beramai-ramai akibat tidak berpuas hati dengan tindakan kontraktor TNB yang didakwa memasuki tanah mereka tanpa sebarang notis.

Difahamkan tanah mereka telah dikorek oleh jentera bagi tujuan pemasangan laluan kabel daripada pencawang Songsang untuk membekalkan elektrik kepada bangunan kedai di tapak pasar lama yang baru siap di bandar ini.

Berang dengan kerja-kerja yang dianggap mereka sebagai mencabul itu, penduduk telah menubuhkan jawatankuasa bertindak dan telahpun membuat laporan polis serta kepada pejabat Tanah dan Daerah.

Pengerusi jawatankuasa bertindak, Soleh Mohamed, 41, ketika menghubungi Siasah memberitahu pihak penduduk telah mendapat jaminan projek berkenaan dihentikan serta merta.

“Surat daripada pejabat daerah telah dikeluarkan mengarahkan pemberhentian serta merta projek mengorek tanah untuk menanam kabel di atas tanah penduduk itu”.

“Bagaimanapun penduduk masih tidak berpuas hati kerana kerja-kerja yang telah berjalan selama seminggu itu telah merosakkan tanah penduduk dan jalan kampung. Sekarang penduduk sedang berurusan dengan peguam untuk meminta pampasan,” jelasnya.

Sementara itu seorang penduduk yang mendakwa tanahnya terlibat dengan kerja-kerja pengorekan itu, Yusof Ali, 73, berkata apa yang mereka kesalkan penduduk langsung tidak diberitahu sama ada oleh pihak TNB atau wakilnya sehingga merasa kedudukan mereka sebagai tuan tanah tercabar.

“Penghulu dan ketua kampung juga tak beri penjelasan dan seperti lepas tangan sahaja. Mereka hanya mahu jumpa kontraktor sahaja dan tak mahu jumpa kami sedangkan tanah ini hak milik kekal kami. Jadi kami anggap ini satu pencerobohan”.

Seorang penduduk lagi, Nazri Sulaiman, 54, mempertikaikan pihak Jawatankuasa Keselamatan Kampung (JKKK) yang kononnya menyelesaikan masalah tetapi tidak kesampaian.

“Bulan Ogos tahun lalu ada pihak JKKK kumpulkan geran dan beritahu bertujuan untuk uruskan bayaran pengambilan tanah untuk projek ini. Tapi lepas itu cerita terus senyap dan tahu-tahu pihak kontraktor telah datang mengorek lubang”.

Bagi Roslan Ishak, beliau mahukan status sebenar projek berkenaan kerana tidak pernah diberi penerangan.

“Notis masuk kerja tidak ada dan papan tanda projek pun tidak ada. Notis daripada pejabat tanah juga tidak ada bahkan bila kami merujuk ke sana mereka tidak tahu menahu. Jadi kami tidak tahu status tanah yang diambil ini. Sebab itu kami mahu tahu siapa yang benarkan projek ini dijalankan atau atas arahan siapa kerja-kerja ini dibenarkan”.

“Kami mahu tahu adakah berlaku penyelewengan oleh mana-mana pihak sebab pihak kontraktor boleh bekerja tanpa merujuk kepada penduduk kampung sebagai tuan tanah. Kami mahu pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nasuk menyiasat”.

Menurut penduduk, kerja-kerja menggali lubang itu telah cuba dilakukan sejak tahun lepas lagi tetapi acap kali terhenti kerana dibantah penduduk sehinggalah minggu lalu kontraktor TNB telah kembali melakukan kerja-kerja tersebut dengan kawalan kira-kira 20 orang anggota polis.

Tindakan tersebut dipercayai untuk menghalang orang kampung daripada menghalang kontraktor bekerja.

Mustafa Mohamed, 54, berkata penduduk telah mengizinkan tanah mereka diambil dulu untuk dibuat jalan utama.

“Kami dah banyak berkorban termasuk membenarkan pihak kerajaan mengambil tanah untuk dibuat jalan terus ke Lebuh raya Pantai Timur (LPT). Tapi kali ini kami betul-betul terkilan kerana tanah kami diambil lagi dan kali ini tanpa sebarang notis”.

Menurut Badaruddin Husin, 35, kesan kepada tindakan pengambilan tanah ini kerajaan kena selesaikan status tanah ini dulu termasuk memanggil juruukur untuk menetapkan batu pancang.

“Kalau status tanah jelas dan pengambilan tanah dibayar kami tak kisah sebab kami bukannya anti pembangunan bahkan kampung kami terletak hanya dua kilometer dari pusat bandar”.

Tapi susahlah, hasil tanah kami bayar penuh setiap tahun tapi tanah diceroboh tanpa minta izin dulu. Harapan kami kalu boleh minta pihak yang bertkewajipan adakan majlis dialog dan panggil kami dan perjelaskan status projek ini,” katanya.
-siasah-

Tuesday, March 10, 2009

HISHAMUDDIN TOLONG JAWAB-malaysiakini

Pengerusi GMP, Dato' Dr. Hassan Ahmad. Dalam sidang media yang diadakan jam 12 tengah hari tadi di Rumah PENA beliau mengungkapkan lebih kurang begini " saya ada akal, saya ada ilmu maaf cakap, saya makhluk tuhan sama macam kamu semua. Saya bukan MONYET, saya bukan BEROK dan kami bukan didalangi oleh mana-mana parti politik. Kami cuma mahu kerajaan kembali kan sistem pembelajaran math & sains kepada sistem sebelum ini. Kalau mereka semua ingin menyokong kami, apa kami bolaeh buat?".

"Saya bukan MONYET, saya bukan BEROK". Ayat ini memang beliau ungkapkan. Sama ada beliau sedar atau tidak, bahawa beliau sebenar nya telah menyindir Khairi Jamaluddin. Semasa perhimpunan BERSIH pada 2007 dulu, Khairi menyifatkan bahawa mereka yang menyertai demonstrasi dijalanan adalah BERUK dan MONYET.


amizie

apa nama?

Sehari selembar benang
mencarik pakaian
lambat laun akan telanjang.

Sehari sepatah kata
menoda bahasa
lambat laun kita hilang tamaddun bangsa..

Sehari seorang menteri
memperkaya diri sendiri
lambat laun tergadai negeri.

Sehari sekali ditembakkan
gas pemedih mata
lambat laun rakyat
tak nampak lagi istana.

Kepada siapakah lagi
tempat mengadu
ke air itik mati kehausan
ke kepuk ayam tak dapat
makan padi.

Bersuara akan jadi penghuni penjara
berpakat akan ditangkap
berkonspirasi menegakkan hak
akan dihukum penderhaka.

Makanya, untuk selamat
menjamin sejahtera duhai Melayu
teruslah kamu bisu dan dungu
teruskanlah memperkemas perhambaanmu
dan gilaplah bijaksanamu
mengampu dan membenteng
para pemimpinmu
meniduri anak isterimu.
dan kalau perlu biarkanlah
mereka berkongsi
menjimak ibumu.

Jangan sekali-kali lagi
kalian mengeluh
nikmati sahajalah habuanmu
dan dengarkan sajalah
tanpa gundah
perihal keraton yang sudah
entah ke mana penghuninya.


-Yassinsalleh
Pucong Perdana

Thursday, March 5, 2009

Polis benar himpunan anti-PPSMI -malaysiakini

Polis membenarkan perhimpunan membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), Sabtu ini.

Bagaimanapun perhimpunan hanya dibenarkan diadakan di Masjid Negara jam 2 petang, sementara dua lokasi lagi yang dirancang - Pasar Seni dan kompleks membeli-belah Sogo - tidak jelas.

Setiausaha Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Hasni Abas memberitahu Malaysiakini sebentar tadi, polis bagaimanapun melarang perarakan ke Istana Negara seperti dirancang.

"Kami dimaklumkan boleh berhimpun di Masjid Negara tetapi perarakan (ke Istana Negara) tidak boleh," katanya.

Beliau dimaklumkan, tambahnya, perarakan itu tidak dibenarkan setelah polis mempertimbangkan faktor keselamatan.

Bagi menyerahkan memorandum gabungan itu kepada istana, polis menawarkan khidmat menghantar pemimpin GMP ke lokasi itu menggunakan kenderaan pasukan keselamatan itu, kata Hasni.

Kebenaran itu dimaklumkan oleh polis sewaktu pengerusi GMP Datuk Dr Hassan Ahmad, timbalannya Dr Shahrir Mohd Zain dan beliau sendiri ke ibu pejabat polis kontinjen Kuala Lumpur pagi tadi.

Keputusan terbaru ini membayangkan polis mengambil sikap bertolak ansur selepas amaran diberikan kepada orang ramai semalam agar tidak menyertai perhimpunan itu.

Ditanya tindakan lanjut GMP setelah mendapat kebenaran polis itu, Hasni berkata, gabungan itu akan bermesyuarat petang esok di ibu pejabat Persatuan Penulis Nasional (Pena) bagi memutuskan perkara itu.

Semalam, Istana Negara dilaporkan bersedia menerima memorandum membantah pelaksanaan dasar kontroversi itu yang dianggap "kemenangan pertama" aktivis bahasa dan sastera.

Satu salinan memorandum pemansuhan PPSMI telah disampaikan kepada istana melalui setiausaha sulit kanan Yang di-Pertuan Agong kelmarin, kata Dr Hassan.

Sementara itu Bernama pula melaporkan, polis tidak akan bertolak ansur dengan pihak yang ingin meneruskan perhimpunan di hadapan
Istana Negara, kata ketua polis Kuala Lumpur.

Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, polis bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan dengan menempatkan anggota di beberapa kawasan sekitar istana.

"Kita tengok pada situasi yang akan berlaku pada hari itu dan mengambil tindakan jika keadaan di luar kawalan," beliau dipetik berkata.

KEMENANGAN RAKYAT-orang kampung-malaysiakini

Setelah mesyuarat dgn beberapa agensi kerajaan di pej JKR tloh.ADO TANAH SEBAGAI PENGERUSI (baca Speaker)memutuskan projek tnb di BANGAU TANJUNG di berhentikan SERTA-MERTA.

SATU KEMENANGAN buat rakyat..-orang kampung yg cuba diperbodohkan pihak2 tertentu.

TANAH YG diceroboh pihak tnb mmg sah milik penduduk .BELUM apa2 pengambilan LAGI.

Monday, March 2, 2009

gambar2 PENCEROBOHAN KONTRAKTOR TNB DI TEMERLOH

MUNGKINKAH ADA PENYELEWENGAN?

PENDUDUK CARI KETUA KG.....TAPI DIA KELUAR DAERAH

KENA CARI TOK PENGULU LAH PULA LEPAS NI

PENCEROBOHAN TANAH OLEH KONTRAKTOR TNB DI TEMERLOH

Berlaku kekecohan di Kg Bangau Tanjung, Temerloh.petang ini.Orang kampung berkumpul
untuk menyatakan bantahan terhadap kerja-kerja kontrak yang dilakuan oleh kontraktor Tnb.Report Polis juga telah di lakukan.

Penduduk mendakwa tanah mereka telah diceroboh tanpa kebenaran dan tanpa pemberitahuan.Tiada sebarang NOTIS dikeluarkan.Penduduk kampung juga mendakwa telah beberapa kali kes mereka diketengahkan kepada pihak berkuasa serta mendapat liputan akhbar tetapi tidak mendapa perhatian yang sewajar nya.

Berita dan gambar selanjutnya akan menyusul.
6.40pm

Setiap artikel yang ditulis adalah di bawah tanggungjawab penulis.
Bagaimanapun artikel yang dicopy dari sumber lain, bukanlah tanggungjawab penulis.
Ianya sekadar satu perkongsian maklumat atau bahan untuk ditimbang dan dikaji kebenarannya.