PEMERHATI / RAKAN2

Saturday, February 14, 2009

BERITA PANAS-MENTERI BESAR PERAK

Kerajaan haram BN Perak pimpinan Dr.Zambry Abdul Kadir kini berada di hujung tanduk apabila beliau bersama enam Exco kerajaan negeri yang mengangkat sumpah Selasa lepas akan dirujuk ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak pada Rabu ini oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V. Sivakumar.

Sivakumar yang juga pengerusi jawatankuasa berkenaan berkata, notis saman hadir kepada Zambry, Hamidah Osman, Datuk Ramly Zahari, Dr. Mah Hang Soon, Datuk Saarani Mohamad, Mohd Zahir Abdul Khalid dan Zainol Fadzi Paharudin telah dihantar pada pagi semalam melalui Setiausaha DUN Perak, Abdullah Antong.

Zambry yang masih cuba memperlekehkan Sivakumar menyatakan bahawa Sivakumar perlu mengtahui apa yang dia perbuat. Sementara itu, V Sivakumar di atas kapisitinya sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak mempunyai kuasa mengeluarkan waran tangkap kepada Menteri Besar baru Perak dan enam Exco jika mereka tidak hadir perbicaraan khas Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN.
http://greenboc.blogspot.com/2009/02/ulasan-berita-hangat-14-februari-2009.html

No comments:


Setiap artikel yang ditulis adalah di bawah tanggungjawab penulis.
Bagaimanapun artikel yang dicopy dari sumber lain, bukanlah tanggungjawab penulis.
Ianya sekadar satu perkongsian maklumat atau bahan untuk ditimbang dan dikaji kebenarannya.