PEMERHATI / RAKAN2

Friday, August 15, 2008

PERINGATAN UNTUK KE PERMATANG PAUH-malaysiakini

Ini adalah panduan atau peringatan kepada sesiapa sahaja yang ingin datang ke Permatang Pauh untuk bersama-sama memeriahkan PRK12.1 ini. Adalah penting untuk diberitahu bahawa langkah-langkah keselamatan haruslah diambil berat dan beberapa perkara yang anda harus tahu keadaan semasa disini. INI ADALAH PENTING UNTUK ANDA!!!


Memandangkan kehangatannya semakin hampir dan hanya tinggal 3 hari lagi untuk hari penamaan calon, berbagai-bagai perkara diluar jangkaan boleh berlaku.

Kesesakan trafik disini dijangkakan amat kritikal kerana dijangkakan kawasan Permatang Pauh ini akan dibanjiri oleh kira-kira 2.5 juta orang terutama sekali ketika hari penamaan calon dan hari mengundi. Ini adalah kajian yang telah dibuat berdasarkan kepada keadaan masa sekarang ini.

'Kebanjiran' SB di kawasan ini dijangkakan seramai 3-4 ribu orang (Anggaran kasar sahaja).Mereka ini mempunyai pelbagai tugas. Ada diantara mereka diarahkan untuk mencetuskan provokasi hingga tercetusnya pergaduhan dan ada yang ditugaskan sebagai pengumpul maklumat mengenai peratusan popular seseorang calon itu dan maklumat itu akan terus disampaikan kepada Ibu Pejabat Polis besar disini (Kemungkinan balai polis Bandar Perda). Ada antara mereka akan menyusup masuk ke kem-kem atau bilik gerakan PR bagi memantau dan menyamar sebagai ahli PKR, PAS atau DAP. Dan mereka ini dengan bersungguh-sungguh mengutuk pihak UMNO/BN dan mula bertindak sendirian jika keadaan tegang diantara penyokong PR dan UMNO/BN seperti mereka ini kononnya wira bagi PR. Dinasihatkan anda menjauhkan diri dari orang-orang yang sebegini.

Bagi yang ingin mengambil bahagian dihari penamaan calon, dinasihatkan anda datang lebih awal (lagi bagus sesudah solat subuh) bagi mengelakan kesesakan. Dijangkakan juga kebanjiran manusia yang boleh mencecah ratusan ribu pada pagi sabtu itu. Bagi yang menaiki kereta, parking kereta anda tu jauh-jauh dari pusat penamaan calon. Biar jauh tapi senang untuk kita keluarkan kereta dan mengurangkan kesesakan pada pagi itu. Alternatif yang ada sekarang adalah pergi dengan menaiki motosikal.LAGI

No comments:


Setiap artikel yang ditulis adalah di bawah tanggungjawab penulis.
Bagaimanapun artikel yang dicopy dari sumber lain, bukanlah tanggungjawab penulis.
Ianya sekadar satu perkongsian maklumat atau bahan untuk ditimbang dan dikaji kebenarannya.