PEMERHATI / RAKAN2

Monday, August 11, 2008

'Malaysia baru' Anwar pukau pengundi-

Kebangkitan kembali Anwar Ibrahim dalam arena politik negara adalah satu kejutan di luar jangkaan. Ramai penganalisis politik pada awalnya berpendapat karier politik beliau telah tamat sewaktu terpenjara.
Maka, wajar beliau dibebaskan untuk menerima rawatan kesihatan bagi sakit tulang belakang atas sifat perikemanusiaan.

Lebih-lebih lagi apabila parti serpihan Umno, PKR hanya mempunyai kekuatan satu kerusi parlimen yang disandang oleh isterinya melalui pilihanraya umum 2004.
Namun semua persepsi akan matinya karier politik Anwar berjaya dipadamkan dalam sekelip mata melalui agenda "Harapan Baru Untuk Malaysia" dalam pilihanraya ke-12.

Sekiranya dianalisis, PKR telah menunjukkan tanda-tanda kebangkitan sejak pilihanraya negeri Sarawak pada 2006 lagi.
Keupayaan parti ini untuk memenangi kerusi DUN Sarawak, dan hampir kesemua kerusi yang disandang oleh BN telah berjaya dikurangkan undi majoritinya, sesuatu yang di luar jangkaan.

Bagaimanapun penganalisis di Semenanjung gagal menginterpretasikan mesej yang cuba dihantar oleh pengundi dari Sarawak.
LAGI

4 comments:

Anonymous said...

Syabas Dato Seri Anwar

Anonymous said...

Syabas lah anwar....awak bukan setakat memukau bahkan dah sampai ke tahap memperbodohkan orang melayu dan bumiputera. kemaruk nak kuasa awak korbankan kepentingan bumiputera....masa krisis kewangan dulu berapa ramai yang gulung tikar dan menderita kerana karenah pengurusan kewangan awak...sejak awak kemaruk kuasa ni,,,,,geng india dan cina (non muslim Malaya) dah jadi kaduk naik junjung.....Zulkifli Nordin nak pertahankan Islam pun PR nak ambil tindakan....PR ni agama apa nak bawa kat malaysia.......agama buntut ke?......eloklah tu....sebelum berangan nak jadi Pm bereskan dulu masalah buntut si saiful tu.....actually awak tak perlu 9 atau 900 atao 9 juta peguam membela awak..atau awak tak perlu guna USA utk gertak negara ini macam awak guna polis gertak pelapur dalam kes liwat 1 awak dulu...awak hanya perlu bersumpah dengan quraan bersama dengan saiful...buat kat masjid....tak perlu pi study cari pendapat ulama 1 dunia nak luruskan benang basah...kalau awak dah setuju nak bersumpah junjung quraan...baru ok...jangan pula last minit saiful dah tunggu awak nak bersumpah junjung quraan...awak cari alasan lain pula.....lari entah ke mana....macam budak kecik yang buat salah lepas tu lari sembunyi belakang pintu....hehehehe......orang malaya awak boleh kasi bodoh, sesetengah orang kat Sabah ni susah awak nak kasi bodoh anwar.

Anonymous said...

To Anonymous August 11, 2008 11:30 PM

Dahlah bodoh...bebal pulak tuu..

Balik2 komen Anwar gila kuasa, Anwar agen cina, Anwar agen india, Anwar agen usa, Anwar main pungkoq, Anwar kena sumpah junjung Quran...dah takdak modal lain..tolol ya amat!

Typical UMno goons Crap!

Anonymous said...

Kenapa tuduhan liwat saiful MUNGKIN suatu konspirasi

1. Persoalan 1, Saiful dahulu ketika masih menuntut di UNITEN merupakan seorang yang PRO-ASPIRASI iaitu penyokong kerajaan. Bak kata rakan-rakan UNITENnya, saiful dahulu adalah penyokong kuat Paklah dan kerajaan.

Persoalannya ialah, apsal mamat tu tetiba masuk dalam team DS Anwar Ibrahim iaitu PKR sewaktu tempoh berkempen pilihanraya umum 8 mac dulu. Kebimbangan ni dah lama dah disuarakan oleh seorang blogger dari UNITEN yang kenal sangat dengan Saiful ni di riwayathayat.blogspot.com. Saiful diumpamakan musang berbulu ayam.

2. Persoalan ke-2, bagaimana Saiful boleh berjumpa secara peribadi dengan TPM, DS Najib Razak? Bukan di pejabat tetapi di kediaman pulak tu. Ke mana perginya pengawal2 peribadi TPM? Senang2 je nak masuk rumah TPM yer? Ke dah lama kenal?

3. Persoalan ke-3, Saiful bertubuh besar dan sihat. Dia lelaki macho yang kuat dan ada tunang yang cantik. So takkan la nak pertahankan diri daripada diliwat oleh DS anwar pun tak mampu kot? Lebih2 lagi DS Anwar tu dah tua dah. Tulang belakang pulak sakit. Jadi siapa yang liwat siapa sebenarnya ni?

4. Persoalan ke-4, Buat laporan polis hanya selepas beberapa kali diliwat??? Takde maruah ke? Dah kena liwat banyak kali baru nak buat laporan. Mana-mana lelaki pun takkan sanggup jumpa lagi orang yang liwat dia kalau berlaku tanpa kerelaan. Tapi saiful sanggup jumpa dan berlaku sampai beberapa kali? Apa saiful ni gay ke? Atau dia sebenarnya yang meliwat DS Anwar???

5. Persoalan ke-5, kenapa salinan laporan polis tidak diberikan kepada tertuduh? Ini tidak berlaku kepada kes2 lain. Sepatutnya tertuduh diberi hak untuk melihat repot yang dibuat terhadapnya. Nak bagi complete dulu report tu lps bahan2 termasuk DNA cukup eh?
(Untuk bacaan lanjut sila ke: http://videoreformasi.blogspot.com/2008/08/10-persoalan-kenapa-tuduhan-liwat.html


Setiap artikel yang ditulis adalah di bawah tanggungjawab penulis.
Bagaimanapun artikel yang dicopy dari sumber lain, bukanlah tanggungjawab penulis.
Ianya sekadar satu perkongsian maklumat atau bahan untuk ditimbang dan dikaji kebenarannya.